Parní hrnec – Zdravé Jídlo

Proč vařit v páře

Nejvíce vitamínů a živin mají přirozeně syrové potraviny. Pro lidský žaludek jsou ale některé živiny v syrové formě nestravitelné a tepelná úprava tak lidský rod provází od pravěku až do současnosti jako výdobytek civilizace.

Tento způsob vaření, při kterém se v potravinách uchovávají vitaminy, minerály i důležité antioxidanty.  Uvařená zelenina ve srovnání s klasickými metodami vaření obsahuje vysoké množství vitaminů, minerálů a stopových prvků. Ovoce se dá vařit v hrnci i se slupkou a až poté oloupat, což opět zajistí vyšší podíl vitaminů a výživných látek v jídle. Díky speciálnímu oddělení může být zachován nejen tvar, ale i chuť, struktura a vůně jídla, protože pomáhá uchovávat esenciální mastné kyseliny omega 3 a 6 v tučných rybách.Potraviny si ponechají svou přirozenou vůni, která se díky oddělenému prostoru nemísí. Ideální je pro přípravu ryb, protože pára nepoškodí jejich strukturu a můžete je servírovat na talíř vcelku. Jídlo je zkrátka zdravější a chutné!

Navíc parní hrnec sebou nese výhodu, že se vše dá vařit najednou a vaření trvá opravdu jen chvilku.Pokud však chcete dobu ještě zkrátit, můžete např. rýži nebo jáhly předem namočit na nějaký čas do vody.Při vaření nemusíte na nic dohlížet, ani hlídat, aby se vám jídlo nepřipálilo.

Princip je v ohříváním vody ve spodním hrnci a tím dosáhnutí tvorby páry, která prostupuje děrovaným dnem do horního hrnce – pařáku, kde šetrně ohřívá vařené potraviny.

Parní hrnce ale zvládají široké spektrum potravin, rozmrazování, ohřívání, vaření, dušení a řadu dalších vychytávek.

Recept na dnešní ukázku zdravého, lehkého ale plno hodnotného jídla

Ingredience :

  • Červená čočka-  ( Selen, zinek a vitamin B6)
  • Žlutý hrách  – (Obsahuje velké množství vitaminu B,  hořčík, draslík a je přirozeným  detoxikantem)
  • Batáty  – (Sladká brambora- obsahuje 24 sacharidů)
  • Celer  – ( Vitamín B, draslík, kyselinu listovou, hořčík, vápník a železa)
  • Mrkev  – ( Obsahuje dvacet vitamínů)
  • Petržel  – (Obsahuje  nejméně patnáct vitamínů)
  • Paprika –  ( Je zdrojem nespočet vitamínů, včetně vlákniny a sacharidů)
  • Červená řepa –  ( Vitaminy C, B1, B2, B6 a E )

Jako přílohu si můžete dát celozrnný toustový chléb s bylinkovým máslem, které připravíte tak, že do másla vmícháte různé sušené bylinky dle vaší chuti, například oregano, majoránku,papriku, česnek, petržel.

Reklama

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Reklama