Co nám chybí ? Hořčík !

Hořčík je prvek, bez kterého člověk nemůže být zdravý.

Působí jako činitel antistresový, antitoxický, protialergický, protizánětlivý, regulující teplotu,povzbuzující fagocytózu atd.

Hořčík utišuje nervový systém, a to jak sympatický, tak i parasympatický, reguluje nervovou soustavu a svalovou rovnováhu, vrací vnitřní vyrovnanost, aktivuje enzymy, hraje důležitou úlohu v procesu srážení krve, při vzniku estrogenů, v činnosti střev, žlučníku a močového měchýře. Jeho hlavní vliv se koncentruje na regulaci růstu, na látkovou přemnu a na činnost buněk. K tomu ovšem nestačí hořčík pouze podávat, organismus jej musí také přijímat – přisvojovat si jej. A to záleží na žlázách s vnitřní sekrecí, např. na štítné žláze, na příštítných tělískách, na slinivce atd.

Největší nedostatek hořčíku způsobuje přemíra analgetik.

Projevy nesnášenlivosti, hlasitosti, agresivity, neurózy apod. jsou jasným znakem nedostatku hořčíku, přičemž pro uklidnění stačí například denně hrníček kakaa, nejlépe v sójovém mléku třeba půl lžičky MgO.

Taktéž skleróza je častým důsledkem nedostatku hořčíku.

Hlavní úlohu v regulaci množství cholesterolu v organismu má lecitin, který se ovšem nemůže syntetizovat bez určitého enzymu s vitamínem B6. Ovšem tento enzym je účinný pouze za přítomnosti hořčíku. Chceme-li tedy snížit hladinu cholesterolu. Stačí doplnit dietu hořčíkem, vitamínem B6, cholinem a inozitolem např. v obilných klíčcích z pšenice, v droždí ( Pangamin ) v játrech nebo jiných zdrojích vitamínů skupiny B. Samotný dostatek vitamínů nepomůže, protože bez dostatku hořčíku nevznikne lecitin a cholesterol stoupá.

Nedostatek hořčíku je nejčastější příčinou předčasné arteriosklerózy a otylosti.

Nemocný se srdeční chorobou, který dostane denně 500mg hořčíku navíc, pocítí ihned zlepšení a hladina cholesterolu se do měsíce upraví na normu.

Střední nedostatek hořčíku  = srdeční potíže

Větší nedostatek hořčíku = infarkty srdce, mrtvice

Výlučně měkká voda = infarkty srdce, mrtvice

Nemocí z nedostatku hořčíku je velice mnoho, například: třes končetin, tetanie, křečovité pohyby, poruchy orientace, epileptické křeče svalů, cévní poruchy, deprese, silná popudlivost atd.

Příklady, jak se nedostatek hořčíku projevuje:

  • Ranní únava, i po hodinách spánku
  • Nespavost, noční pocení
  • Bušení srdce, arytmie
  • Náhlé závratě, ztráta rovnováhy
  • Třes víček, zvláště levého víčka
  • Padání vlasů, lámavé nehty, práchnivění zubů
  • Časté bolení hlavy

Ke zjištění nedostatku hořčíku stačí jeden či dva příznaky, obyčejně je to zjistitelné již křečemi v lýtkách při ranním vstávání.

Nedostatek hořčíku značně narušuje funkci nadledvinek, a tím i režim dne – antistresový hormon! Tato porucha funkce nadledvin je právě charakteristickým projevem spasmofilie – křečovitosti z nedostatku hořčíku. Taktéž nedostatečný sexuální zájem se současnou chronickou unaveností je důsledkem nedostatku hořčíku.

Hořčík také brání vzniku ledvinových kamenů a také vzniku hemeroidů.

V čem je hořčík?

Zelenina, kakao, sója, fazole, hrách, ořechy, banán, mák, ovesné vločky, sýry atd.

Úpravou se hodně hořčíku ztrácí ( vaření, konzervování, čištění apod ).

Kolik vlastně potřebujeme hořčíku?

Obecně muži denně 350mg, ženy 300mg, těhotné a kojící ženy 450mg. Tedy vždy polovinu potřebné dávky vápníku, nebo také 5mg na 1 kg hmotnosti těla ( vápníku 10mg na 1 kg ).

Vybráno z knihy J. Janči Co nám chybí.

Příspěvek od Elli

Reklama

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Reklama