Potraviny pro zlepšení nálady

Zaručení pomocníci

Banány – Co se týká podpory tvorby serotoninu, jsou mezi ovocem skutečnými favority. Serotonin se přezdívá hormon štěstí. Nejlépe konzumovat ty zralé banány. A pokud máte splíny, deprese, či špatnou náladu, tak si dopřejte banánů za den více, klidně např. 3-6 ks.Předávkovat se jimi nemůžete a také pomáhají při pálení žáhy, obsahují vitamín B6 a snižují vysoký krevní tlak.

Ovesné vločky- Obsahují vitamíny skupiny B1, B5 – kyselinu pantothenovou, B6 a B9 – kyselinu listovou. Pomáhají regulovat výkyvy hladin krevního cukru, které způsobují rozmrzelost a změny nálady.

Mandle – prostřednictvím vysokého obsahu železa podporují tvorbu červených krvinek. Díky hořčíku, kterého mají vysoké množství, mají antidepresivní účinky, dobře fungují i proti krátkodobému podráždění a zlepšují náladu.

Kakao a čokoláda – jsou bohatým zdrojem hořčíku, stimulují a revitalizují organismus. Kakaové boby obsahují látky, které mohou způsobit až euforii. Vedle toho se v čokoládě nachází také tryptofan, základní látka pro tvorbu serotoninu.

Reklama

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Reklama