Facebook – Uživatelé musí souhlasit, nebo odejít.

Společnost Facebook aktualizovala svoje smluvní podmínky. Nyní obesílá všechny uživatele sociální sítě, kteří se musí rozhodnout, zda nová pravidla přijdou, či nikoliv. V druhém případě však již nebudou moci svůj profil využívat.

„Aktualizovali jsme naše smluvní podmínky, ve kterých lépe vysvětlujeme naše služby a co po všech uživatelích Facebooku vyžadujeme,“ stojí v prohlášení sociální sítě.

Zástupci Facebooku zdůraznili, že novými podmínkami usnadnili uživatelům správu a nastavení údajů, soukromí a zabezpečení. „Vše je teď na jednom místě a kdykoli dostupné v Nastaveních,“ uvedli zástupci sociální sítě.

Snadnější zabezpečení účtu

Facebook uživatelům hned při potvrzování nových smluvních podmínek nabízí několik možností nastavení zabezpečení svého profilu. Na pár kliků tak mohou lidé například vypnout automatické rozpoznávání obličejů na fotkách a videích, díky tomu nebudou automaticky označováni na momentkách, které na sociální síť nahrají jejich přátelé.

„Také jsme aktualizovali naše zásady používání dat a zásady používání souborů cookie, ve kterých jsou zakomponované nové funkce, na kterých pracujeme, a v nichž se vysvětluje víc do hloubky, jak vám vytváříme personalizované prostředí,“ doplnili.

Každý uživatel musí nové podmínky Facebooku odsouhlasit, v opačném případě bude jeho profil po uplynutí stanovené lhůty deaktivován. Do kdy přesně musí lidé podmínky potvrdit, se dozví přímo v informačním e-mailu, který Facebook jednotlivým uživatelům rozesílá.

Pár týdnů od vypuknutí skandálu

Nové smluvní podmínky přichystal Facebook pro uživatele jen pár týdnů poté, co vypukl skandál týkající se uživatelských dat. V polovině března se ukázalo, že britská společnost Cambridge Analytica vysála data ze zhruba 87 miliónů účtů a využila je k tvorbě nástrojů na podporu Donalda Trumpa během volby amerického prezidenta.

Tento měsíc Facebook také oznámil, že údaje prakticky všech uživatelů ze stejnojmenné sociální sítě se mohly relativně snadno dostat do nepovolaných rukou. Bylo to dáno tím, že Facebook umožňoval prakticky od svého vzniku hledat osoby podle e-mailu či telefonu, což mohli takzvaní sběrači dat zneužít.

Facebook na svém oficiálním blogu oznámil, že údaje uživatelů ze stejnojmenné sociální sítě se mohly relativně snadno dostat do nepovolaných rukou. Bylo to dáno tím, že Facebook umožňoval prakticky od svého vzniku hledat osoby podle e-mailu či telefonu, což mohli takzvaní sběrači dat zneužít.

„Tuto funkci jsme ve středu zablokovali,“ stojí v prohlášení největší sociální sítě na světě. Tím zástupci podniku nepřímo přiznali, že až doposud mohla být zneužita touto cestou data drtivé většiny lidí, kteří zde mají profil.

Kolik z více než dvou miliard uživatelských profilů bylo sběrači dat touto cestou zneužito, není v tuto chvíli jasné. Vedení podniku nicméně již ve středu přiznalo, že první odhady byly příliš střízlivé a že už nyní je zřejmé, že počet zneužitých účtů je o několik desítek miliónů vyšší, než se původně předpokládalo.

Vítězné tažení na Bílý dům

Facebook začal být ostře sledován v souvislosti s bezpečností uživatelských účtů v polovině března. Tehdy pracovníci britské společnosti Cambridge Analytica, kteří s touto sociální sítí spolupracovali, přiznali, že vysáli data ze zhruba 50 miliónů uživatelských účtů. Představitelé sociální sítě ale nakonec přiznali, že jich bylo až 87 miliónů.

Cambridge Analytica využila data při vývoji softwarových nástrojů pro podporu kampaně Donalda Trumpa během volby amerického prezidenta. Společnost měla oficiálně vyvíjet program pro předpověď preferencí voličů, ve skutečnosti však bylo snahou firmy ovlivnit jejich rozhodování.

Aplikace čerpala privátní data z profilů desítek miliónů uživatelů a celý systém následně utvářel profil voličů, mezi které pak cíleně distribuoval politickou reklamu. Nejvíce celá kampaň cílila na uživatele v USA, konkrétně se podle The New York Times dotkla třetiny všech facebookových účtů severoamerických uživatelů. Celkově jde zhruba o čtvrtinu všech Američanů s volebním právem.

Oficiálně podnik na svých stránkách pouze uvedl, že poskytl volebnímu štábu Donalda Trumpa poradenské služby, „které mu pomohly vyhrát souboj o Bílý dům“.

Zuckerberg musí odejít, hřímá investor

Facebook v reakci oznámil zpřísnění ochrany citlivých dat lidí a rozhodl se ukončit spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích.

Kvůli celé kauze byl Zuckerberg dokonce již vyzván jedním velkým investorem, aby odešel z vedení společnosti.

„Skandál okolo britské společnosti Cambridge Analytica nám jasně ukázal, že Facebook představuje velké riziko. A je tedy nutné, aby měl nad sebou nezávislý dozor,“ uvedl Scott Stringer, který investorský fond města New York spravuje. Dodal, že Zuckerberg jím jako zakladatel sociální sítě být pochopitelně nemůže.

Zdroj: https://www.novinky.cz/internet-a-pc/bezpecnost/468207-facebook-sel-s-pravdou-ven-az-do-vcerejska-byla-data-uzivatelu-jako-ve-vyloze.html

Reklama

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Reklama